Ders İçerikleri


1. Dönem

MAT 121 Mühendislik Matematiği I

Fonksiyonlar, limitler, süreklilik, türev ve uygulamaları, integral, temel kalkülüs teoremi, entegrasyon teknikleri ve uygulamaları, uygun olmayan integraller ve seriler, Taylor polinomları, kuvvet serileri, temel aşkın fonksiyonlar.


FZK 121 Mühendislik Fiziği I

Vektörler, translasyon kinematiği ve dinamiği, iş ve enerji, parçacık sistemi, dönme kinematiği ve dinamiği, denge, yerçekimi salınımları, dalgalar, akışkanlar mekaniği, istatistiksel mekanik, ısı ve termodinamik.


BİL 109 Programlama ve Hesaplama 

Python Programlama Dili tanıtımı, algoritma, Akış Şemaları, Sıralı Kontrol Komutları (if, if-else), döngüler (while, for yapıları), fonksiyonlar, sıralama ve ikili arama algoritmaları, diziler (tek boyutlu-iki boyutlu) ve bu yapılara ait örnek programlar geliştirilmesi


ENG 111 Akademik İngilizce I

Bu ders, dilbilgisi ve kelime bilgisi ile birlikte dört dil becerisinde (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) entegre becerilere dayalı bir derstir. İlgi çekici içeriği ve sistematik beceri çalışmaları ile, öğrenciler fikirlerini ifade edebilecek ve iletişim yeteneklerini geliştirebileceklerdir. Ayrıca bağımsız öğrenmeyi teşvik eden çalışma becerilerine güçlü bir odaklanma içerir.


UHG 151 Üniversite Hayatına Giriş

Öğrencilerimizin üniversite yaşamına uyum sağlaması için, akademik çalışmalar dışında sunulacak olan çeşitli etkinlik ve faaliyetlerden oluşan, üniversitedeki yeni ortama “keyifli” bir şekilde adapte olmayı amaçlayan bir programdır. Bu etkinlik ve faaliyetler, siz öğrencilerimizi etkin bir birey olarak, hedeflerinize ulaşmanızda yardımcı olabilecek, kişisel gelişiminize katkı sağlayacak programlar ile destekler. Sosyo kültürel etkinliklerin yoğunlukta olduğu program sizlere haftalık “teneffüs” arası vererek, entelektüel merak, kültürel duyarlılık ve sorumluluk alma gibi konularda bir farkındalık yaratmayı, mesleki eğitiminizin yanı sıra sizlerin vizyonunu geliştirerek sizi topluma ve dünyaya “faydalı” bir birey olarak mezun etme gayesini taşır.


GRS 121 Girişimciliğin Temelleri

Öğrencilerimiz girişimci ve proje yapıcı olabilmeleri için, işletmenin kuruluşu ve yönetimi, işletme muhasebesi, işletme kurma destekleri ve teşvikler, ArGe ve tasarım merkezleri faaliyetleri, proje destekleri gibi bilgileri alırlar. Hava-deniz-raylı sistemler üzerine araç projesi, otonom araçlar, otomasyon –robotik sistemler, CNC-3B Yazıcılar üzerine projelerden birini seçerler, diğer programlardan benzer proje seçen öğrencilerle işbirliği yaparak bir takım oluşturup birlikte iş yapma deneyimine başlamış olurlar.


TUR 101 Turk Dili I  

Dil Kavramı, Dil-Düşünce İlişkisi, Dil-Kültür İlişkisi, Dünya Dilleri (Köken ve Yapı Bakımından), Türk Dilinin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri, Türk Dilinin Tarihsel Gelişimi, Türk Dilinin Yapısı, Türk Dilinin Ses Bilgisi, Günümüz Türkçesi, Yazma Eylemi ve Kompozisyon Bilgileri, Yazım Kuralları, Doğru İfade, Bilim Dili ve Bilim Dili Olarak Türkçe, Türk Şiiri ve Şiir Dili


ATA 101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I

Bu derste, devrim kavramı, Türk devrimine yol açan faktörler ve Osmanlı Devleti'nin çöküş sebepleri, Osmanlı İmparatorluğu'nu kurtarma çabaları, fikir akışları, I. Dünya Savaşı, Mustafa Kemal Anadolu geçişi ve kongreleri, Türkiye Büyük Millet Meclisinin açılışı, Kurtuluş Savaşı, Lozan Konferansı gibi konular ele alınmaktadır.


MAT 201 Lineer Cebir ve Mühendislik Uygulamaları 

Matrisler, determinantlar. Doğrusal denklem sistemleri. Vektör uzayları. Taban ve boyut kavramı. Doğrusal dönüşümler. Taban değiştirme. Bir doğrusal dönüşümün tersi. Eşyapı dönüşümleri. Karakteristik denklemler, özdeğerler, özvektörler ve Jordan formu. Özdeğerlerin ve özvektörlerin hesaplanması için sayısal teknikler. İç-çarpım uzayları, dikeylik, kuadratik formlar. Normlanmış uzaylar

2. Dönem

MAT 122 Mühendislik Matematiği II 

Vektör hesabı, birkaç değişkenli fonksiyonlar, yönlü türevler, gradyan, Lagrange çarpanları, çoklu integraller ve uygulamaları, değişkenlerin değişimi, koordinat sistemleri, çizgi integralleri, Green teoremi ve uygulamaları.


FZK 122 Mühendislik Fiziği II 

Vektörler, translasyon kinematiği ve dinamiği, iş ve enerji, parçacık sistemi, dönme kinematiği ve dinamiği, denge, yerçekimi salınımları, dalgalar, akışkanlar mekaniği, istatistiksel mekanik, ısı ve termodinamik.


BİL 110 Programlama ve Hesaplama II

İşaretçiler, fonksiyonlara değer ve adres geçirme, fonksiyonları işaretçi ile çağırma işlemleri,  sıralı dosya yaratma, yazma, okuma ve kayıt güncelleme işlemleri, C++ programlamaya giriş, sınıf ( Class) yapıları, genel, özel sınıf elemanları, kapsama (encapsulation) tanımı, başlık kütüphaneleri,


ENG 112 Akademik İngilizce II

Bu ders,  dilbilgisi ve kelime bilgisi ile birlikte dört dil becerisinde (okuma, yazma, dinleme ve konuşma)  entegre becerilere dayalı bir derstir. İlgi çekici içeriği ve sistematik beceri çalışmaları ile, öğrenciler fikirlerini ifade edebilecek ve iletişim yeteneklerini geliştirebileceklerdir. Ayrıca bağımsız öğrenmeyi teşvik eden çalışma becerilerine güçlü bir odaklanma içerir.


UHG 152 Geleceğin İnşası

Üniversite Hayatına Giriş Dersi’nin devamı olan bu ders kariyer planlama, mülakat süreçleri, imaj ve iletişim gibi konularda öğrencinin yetkinliğini artırmaya çalışarak, yüksek nitelikli kişiler yetiştirmeyi amaçlar. Ayrıca derste çeşitli seminerlerle bilim, teknik, sanayi, yaratıcı düşünme, Ar-Ge alanında yaşanan gelişmeler, öğrencilere rasyonel ve eleştirel düşünebilme, muhakeme yeteneği, akılcı çözümler üretebilme ve gelecekteki iş fırsatlarını değerlendirebilme bilgisini vermeyi hedeflemektedir. Bu ders temel bilimlerin ülkemizde gelişmesine katkı sağlayıp, öğrencilere uygulamalı araştırmalar yapma fırsatı vererek mevcut bilgi ve fikirleri yenileyip, zenginleştirmeyi ve meslek dallarının ihtiyacı olan elemanları yetiştirmeyi gaye edinmiştir.


GRS 122 Girişimcilik Projesi

Öğrencilerimizin girişimci ve yapıcı olmaları için onları gerçek iş hayatına ve dünyaya hazırlamak üzere, bu ders, iş planı hazırlama ve çizelgeleme, iş planı analizi ve iş modellemesi, maliyet hazırlama, şartname hazırlama, değerlendirme, faturalandırma, inovasyon-gerçekleştirme, ticarileştirme, şirketleşme konularını kapsayacaktır.


ATA 102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II

Bu derste, Cumhuriyetin ilanı ve siyasal, sosyal, kültürel, inkılaplar, ekonomik atılımlar, Lozan Barış Antlaşması’nın çözüme ulaştıramadığı sorunlar ve bunların sonuçlandırılması, yeni düzene karşı gelişen hareketler, çok partili hayat denemeleri ve sonuçları, Atatürk dönemi Türk dış politikası, İnönü dönemi ve İkinci Dünya Savaşı yılları, Türkiye’nin çok partili hayata geçişi, Demokrat Parti dönemi ve sonrası, Atatürkçülük ve Atatürk ilkeleri gibi konular işlenmektedir.


TUR 102 Türk Dili II

Yazılı Anlatım, Yazılı Anlatımda Yöntem ve Plan, Yazılı Anlatım Uygulaması, Bilimsel Metinler (Makale-Rapor-Eleştiri), Resmî Metinler (Dilekçe, Özgeçmiş), Edebî Türler, Deneme, Köşe Yazısı, Gezi Yazısı, Biyografi, Hikâye, Roman, Sözlü Edebiyat, Sözlü Anlatım ve İletişim


YZL 116 Nesneye Dayalı Programlama 


Nesneye dayalı programlamanın temel kavramları: sınıflar, nesneler, özellikler ve yöntemler. Kapsülleme, kalıtım, çok biçimlilik ve soyutlama ilkeleri. Sınıf tasarımı ve nesneler arası ilişkiler. Hata yakalama, dosya işlemleri ve koleksiyon yapıları. Uygulama geliştirme sürecinde nesne tabanlı düşünme becerisi kazanımı.


IYE 128 İş Yeri Eğitimi

Öğrenciler haftanın bir günü işyerinde gözlemler ve deneyimler yapmak üzere, bu dersi iş yeri ortamında alırlar. Mesleki adayların bu kurstaki görev ve aktiviteleri, deneyimli üst düzey çalışanları ve iş yeri eğitmenlerini iş başında gözlemleme, sınırlı olsa bile, öğrencilerin bireysel olarak çalışmalarına olanak sağlama fırsatı sunmayı amaçlamaktadır. İş yeri deneyim dersinde yürütülen etkinlikler, adaylara deneyimli bir çalışan olmalarını sağlayacak çeşitli beceriler kazandıracaktır. Öğrencilerin gelecekteki mesleği belirleme, anlama ve mesleği oluşturan yeterlilikleri kazanmadaki ilerlemeleri, onlarla yakın işbirliği içinde olan üniversite eğitmenleri ve çalışmalarında deneyim kazanmış olan uygulama eğitmenleri ve mentorlar tarafından değerlendirilecektir.

3. Dönem


BİL 213 Ayrık Hesaplama Yapıları 

Bu dersin amacı bilgisayar bilimlerinin merkezinde matematiksel prensipler üzerine kümeler, mantık ve ispatları içerir. Ayrık matematik kavramlarını bilgisayar bilimleri problemlerine nasıl uygulayacağını öğrenir. Kümeler, denklik ilişkileri, fonksiyonlar, grafikler, ağaçlar ve standart mantık dahil hesaplamada en sık kullanılan matematiksel yapıların hesaplama uygulamalarını tanıtır.

BİL 205 Veri Yapıları ve Algoritmalar

Temel veri tipleri ve veri yapıları: Yığınlar, sıralar, bağlantılı listeler, ağaçlar ve grafikler. Arama ve sıralama algoritmaları. Depo tahsisi, çöp toplama ve sıkıştırma Dosyaların mantıksal ve fiziksel organizasyonu. Dosya işleme ve yönetimi.


MAT 202 Diferansiyel Denklemler

Diferansiyel denklemlerin sınıflandırılması. Birinci basamaktan diferansiyel denklemleri çözme yöntemleri. Yüksek basamaktan doğrusal diferansiyel denklemleri çözme yöntemleri: Sabit katsayılı denklemler, belirsiz katsayılar yöntemi, parametrelerin değişimi, kuvvet serileriyle çözüm yöntemi. Laplace dönüşümü ve girişim (convolution) yardımıyla diferansiyel denklem çözümleri. Diferansiyel Denklem Sistemleri. Çok değişkenli diferansiyel denklemler.

YZL 207 İnsan Bilgisayar Etkileşimi

Bu ders, etkileşimli bilişim sistemlerinin tasarımı ve değerlendirilmesinin arkasındaki ilke ve uygulamaları tanıtır. Ders, insanların teknolojiyle nasıl etkileşime girdiğini anlamaya odaklanır; kullanıcı odaklı tasarım, kullanılabilirlik ilkeleri, bilişsel modeller, etkileşim stilleri ve arayüz tasarım teknikleri gibi konuları kapsar. Öğrenciler, kullanıcı gereksinimlerini toplama, prototip oluşturma ve kullanılabilirlik testleri yapma yöntemlerini keşfederler. Uygulamalı alıştırmalar ve projeler aracılığıyla, öğrenciler genel kullanıcı deneyimini geliştiren sezgisel, erişilebilir ve etkili arayüzler tasarlamayı öğrenirler.


IYU 227 İş Yeri Uygulaması I

Bu ders, İş Yeri Deneyimi I dersinin devamıdır ve öğrenciler, önceki dönemde başlattıkları iş yeri tecrübelerine danışmanları ile devam ederler.


SEÇTO1 Teknik Olmayan Seçmeli


ENG 211 Akademik İngilizce III


4. Dönem

IYU 228 İş Yeri Uygulaması II

Bu ders, İş Yeri Deneyimi-I dersinin devamıdır ve öğrenciler, önceki dönemde başlattıkları iş yeri tecrübelerine danışmanları ile devam ederler.


YZL 202 Veri Tabanı Sistemlerine Giriş

Verilerin mantıksal organizasyonu: Verilerin varlık-ilişki modellemesi. Hiyerarşik, ağ ve ilişkisel modeller. Veri tanımı ve sorgu dilleri. Normal formlar ve veri tabanı tasarımı. Fiziksel tasarım ve erişim stratejileri. Güvenlik, bütünlük ve güvenilirlik. Dosya güvenliği ve basit bir sorgu dili içeren basit bir veri tabanı yönetim sisteminin tasarlanması ve uygulanması

YZL 220 Formal Diller ve Otomata

Bu ders, biçimsel diller, gramerler ve hesaplama modelleri üzerine yapılan çalışmalar aracılığıyla bilişimin matematiksel temellerini tanıtır. Ders kapsamında sonlu otomatlar, düzenli diller, bağlamdan bağımsız gramerler, yığıtlı otomatlar, Turing makineleri ve kararsızlık gibi konular ele alınır. Öğrenciler, hesaplama problemlerini modellemeyi ve analiz etmeyi, hangi problemlerin çözülebileceği ve hangilerinin çözülemeyeceğini anlamayı öğrenirler. Ayrıca dil kuramı ile derleyici tasarımı, sözcüksel analiz ve desen eşleme gibi pratik uygulamalar arasındaki bağlantılar keşfedilir. Derste, kanıtlar, yapılar ve algoritmik analizler yoluyla sağlam bir akıl yürütme ve problem çözme becerisi geliştirmeye özel önem verilir.

YZL 204 Yazılım Mühendisliği

Bu ders, güvenilir, verimli ve sürdürülebilir yazılım sistemlerinin geliştirilmesinde yer alan sistematik süreçlere derinlemesine bir giriş sunar. Ders kapsamında yazılım geliştirme yaşam döngüsünün tamamı ele alınır: gereksinim analizi, sistem tasarımı, uygulama (kodlama), test, dağıtım ve bakım. Temel konular arasında yazılım süreç modelleri, proje yönetimi, yazılım mimarisi, tasarım desenleri, sürüm kontrolü, dokümantasyon ve ekip çalışması yer alır. Öğrenciler, gerçek dünya yazılım geliştirme ortamlarını simüle eden ekip tabanlı projelerde çalışarak mühendislik ilkelerini ve en iyi uygulamaları kullanarak pratik deneyim kazanırlar. Derste, başarılı yazılım projeleri için teknik, organizasyonel ve insan faktörlerinin dengelenmesine özel önem verilir.


MAT 204 Mühendisler İçin Olasılık ve İstatistik

Olasılık teorisine giriş. Rastgele değişkenler, ortalama, varyans ve moment üreten fonksiyonlar. Dağılımlar: Bernoulli, binom, uniform, Gauss, üstel, Poisson, gama. İstatistiksel kavramlara giriş. Örnekleme ve örnekleme istatistikleri. Nokta ve aralık kestirimi. Hipotez testi. Regresyon. Rastgele değişken üretme, örnekleme ve kestirimin sayısal ve hesaplamalı yönleri



ENG 212 Akademik İngilizce IV



5. Dönem

IYU 327 İş Yeri Uygulaması III

Bu ders kapsamında öğrenciler haftanın bir günü işyerinde pratik yaparlar. Öğrenciler bu dersi iş ortamında alırlar. Mesleğin adayları, çalışma ortamını tanıma ve iş yerindeki faaliyetlere tam olarak katılma fırsatına sahip olurlar. İş yeri başvurusu sırasında yapılacak olan çalışma, iş yerine göre dönem başından önce, öğrencilerin ve öğrencilere rehberlik edecek uygulama eğitmenlerinin görüşlerini alarak planlanır.


MHK 301 Mühendisler için Hukuk Kavramları

Hukukun temel kavramları ve hukuk sistemlerinin genel yapısı. Anayasa hukuku, idare hukuku, ceza hukuku ve özel hukuk alanlarında mühendislik uygulamalarıyla ilgili temel bilgiler. Sözleşmeler hukuku, iş hukuku ve sorumluluk kavramları. Mühendislik faaliyetlerinde karşılaşılabilecek hukuki sorunlar ve çözüm yolları. Mesleki etik ve mühendislikte yasal sorumluluklar. Fikri ve sınai mülkiyet hakları, patent ve lisans konuları. Gerçek yaşam örnekleriyle hukuk bilgisinin mühendislikteki önemi.


BİL 303 İşletim Sistemleri Tasarımı ve İnşaası

Bu ders, modern işletim sistemlerinin temel kavramları, ilkeleri ve tasarımı hakkında kapsamlı bir giriş sunar. Ders kapsamında süreç (process) yönetimi, iş parçacığı (thread) zamanlaması, eşzamanlılık (senkronizasyon), kilitlenmeler (deadlock), bellek yönetimi, dosya sistemleri, giriş/çıkış sistemleri ve güvenlik gibi temel konular ele alınır. Öğrenciler, işletim sistemlerinin donanım ile yazılım arasında bir arayüz olarak nasıl çalıştığını, sistem kaynaklarını nasıl yönettiğini ve sistem kararlılığı ile performansını nasıl sağladığını öğrenirler. Ders, teorik temeller ile birlikte pratik uygulamaları da içermektedir; öğrenciler Linux veya Windows gibi gerçek işletim sistemi uygulamaları üzerinde projeler ve uygulamalı alıştırmalar yaparak deneyim kazanırlar.

YZL 312 Veri Madenciliği

Bu ders, büyük veri kümelerinden desenler, ilişkiler ve içgörüler keşfetmek için kullanılan temel kavramları, teknikleri ve araçları tanıtır. Ders kapsamında veri ön işleme, ilişki kuralları madenciliği, sınıflandırma, kümeleme, anomali tespiti ve boyut indirgeme gibi konular ele alınır. Öğrenciler, karar ağaçları, k-means, Apriori ve destek vektör makineleri gibi temel algoritmaların yanı sıra, model performansını değerlendirmek için kullanılan ölçütleri de incelerler. Derste, veri madenciliğinin hem teorik temellerine hem de iş dünyası, sağlık hizmetleri ve sosyal ağlar gibi alanlardaki pratik uygulamalarına önem verilir. Uygulamalı projeler ve vaka analizleri aracılığıyla öğrenciler, gerçek dünyadaki verilerden eyleme geçirilebilir bilgi elde etme konusunda pratik deneyim kazanırlar.

YZL 320 Yazılım Proje Yönetimi

Bu ders, yazılım projelerini planlama, yürütme, izleme ve başarıyla tamamlama süreçlerinde kullanılan ilke, yöntem ve araçlara odaklanır. Ders kapsamında proje yaşam döngüsü modelleri, kapsam yönetimi, zaman ve maliyet tahmini, risk değerlendirmesi, kaynak tahsisi, ekip liderliği, kalite güvencesi ve proje iletişimi gibi temel konular ele alınır. Öğrenciler, geleneksel (şelale modeli) ve modern (agile, Scrum) yaklaşımları keşfederken, proje yönetimi araçları ve teknikleriyle ilgili pratik deneyim kazanırlar. Vaka analizleri ve grup projeleri aracılığıyla öğrenciler, yazılım ekiplerini etkin şekilde yönetme, müşteri gereksinimlerini karşılama ve yüksek kaliteli yazılım çözümlerini zamanında ve bütçe dahilinde teslim etme becerilerini geliştirirler.


SEÇ 1 Teknik Seçmeli Ders I


6. Dönem

IYD 328 İş Yeri Deneyimi I

Bu ders IYU 327  dersinin devamı olup öğrenciler işyeri uygulamalarına devam ederler.


YZL 324 Yazılım Mühendisliğinde Yeni Trendler

Bu ders, yazılım geliştirme alanının geleceğini şekillendiren en son yenilikleri, araçları ve metodolojileri inceler. Ders kapsamında çevik (agile) ve DevOps uygulamaları, sürekli entegrasyon ve teslimat, mikro hizmet mimarisi, bulut tabanlı geliştirme, yazılım mühendisliğinde yapay zeka kullanımı, blokzincir uygulamaları, yazılım analitiği ve gelişmekte olan yazılım kalite güvencesi teknikleri gibi güncel konular ele alınır. Öğrenciler, güncel araştırmaları analiz eder, gerçek dünya vaka çalışmalarını inceler ve bu trendlerin modern yazılım sistemlerinin tasarımı, geliştirilmesi, dağıtımı ve bakımı üzerindeki etkilerini anlamak için uygulamalı projelerde yer alırlar. Dersin amacı, öğrencilerin hızla değişen yazılım mühendisliği ortamında farkındalık ve uyum yeteneklerini kazanmalarını sağlamaktır.


BİL 314 Bilgisayar Ağları

Bu ders, bilgisayar ağlarının temel kavramlarını, mimarilerini ve protokollerini kapsamlı bir şekilde tanıtır. Ders kapsamında ağ modelleri (özellikle OSI ve TCP/IP), veri iletimi, katmanlar arası iletişim, anahtarlama ve yönlendirme, IP adresleme, Ethernet, kablosuz ağlar, ağ güvenliği ve modern internet teknolojileri gibi konular ele alınır. Öğrenciler, ağ protokollerinin nasıl çalıştığını öğrenir, paket analizi gibi uygulamalı etkinliklerle pratik beceriler kazanır. Ayrıca yönlendirici ve anahtar konfigürasyonu, temel ağ tasarımı ve sorun giderme süreçleri üzerinde çalışılır. Dersin amacı, öğrencilerin hem kuramsal hem de uygulamalı düzeyde ağ sistemlerini anlamalarını ve gerçek dünyadaki ağ altyapılarını analiz edebilme ve kurabilme yetkinliği kazanmalarını sağlamaktır.


SEC2 Seçmeli Ders II

SEC3 Seçmeli Ders III

SEC4 Seçmeli Ders IV


7. Dönem

IYD 427 İş Yeri Deneyimi II

Öğrencilerin mesleki bilgi ve becerilerini gerçek çalışma ortamında uygulayarak geliştirmeleri. İş yeri ortamında ekip çalışması, iletişim, problem çözme ve mesleki sorumlulukların deneyimlenmesi. Kurumsal yapılar, iş süreçleri ve mühendislik uygulamalarının gözlemlenmesi ve raporlanması. Öğrencinin görev aldığı projelerde aktif rol üstlenmesi ve bu süreçleri akademik bakış açısıyla değerlendirmesi. Dönem sonunda yazılı rapor ve sunum ile edinilen deneyimlerin paylaşılması.


YZL 400 Mezuniyet Projesi I

Öğrencilerin lisans eğitimleri boyunca edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanarak bir mühendislik problemi üzerinde kapsamlı bir proje yürütmeleri. Proje planlama, analiz, tasarım, geliştirme, test ve sunum süreçlerinin uygulanması. Akademik danışman eşliğinde bireysel veya grup çalışmasıyla yürütülen proje sonunda yazılı rapor ve sözlü sunum yapılması. Yenilikçi, araştırma odaklı ve uygulama temelli çözümler geliştirme becerisinin kazandırılması.


SEC 5 Seçmeli Ders VI

SEC 6 Seçmeli Ders VII

SEC 7 Seçmeli Ders VIII

SEC 8 Seçmeli Ders XI

SEC 9 Seçmeli Ders XI



8. Dönem

IYD 428 İş Yeri Deneyimi III

Programın son döneminde, tüm öğrenciler, OSTİM Teknik Üniversitesi'nin uygun gördüğü önceden tanımlanmış ilke ve ilkelere uygun olarak, Ankara'nın tüm ilçelerinde olabilecek, bir fabrika / üretim ünitesinde uygulamalı eğitim alacaklardır. Ayrıca, OSTİM Teknik Üniversitesi ile OSTİM Kümeleri arasındaki gelişim ve işbirliği çerçevesinde işbirliği protokolü çerçevesinde Ankara'da bulunan bir fabrika / üretim biriminde staj / iş başı eğitimi yapacaklardır. Bu derste her öğrenci, staj / iş başı eğitim yaptığı fabrikada / üretim biriminde karşılaşılan alanlarda çeşitli sistemlerin tasarımı, üretimi, kurulumu ve bakımı ile ilgili sorunlu alanları yeni nesil yaratıcı çözüm önerileri ile şirketle birlikte tanımlayacak ve bu konuya ilişkin bir proje fikri yaratacak, tasarlayacak, geliştirecek ve bu fikri uygulama alanına yansıtacaktır. Bu derste, yapılacak olan bu projeler, performans notu olarak değerlendirilecektir.


YZL 402 Mezuniyet Projesi II

Öğrencilerin lisans eğitimleri boyunca edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanarak bir mühendislik problemi üzerinde kapsamlı bir proje yürütmeleri. Proje planlama, analiz, tasarım, geliştirme, test ve sunum süreçlerinin uygulanması. Akademik danışman eşliğinde bireysel veya grup çalışmasıyla yürütülen proje sonunda yazılı rapor ve sözlü sunum yapılması. Yenilikçi, araştırma odaklı ve uygulama temelli çözümler geliştirme becerisinin kazandırılması.